reklama

Deti, kráľovná Alžbeta II. a odhalený priestupok

Dnes som po ceste k doktorovi v trolejbuse stretla skupinku školákov, nemohli mať viac ako 8-9 rokov. Blízko mňa sedeli štyria chlapci, započula som ich už pri nastupovaní. „Mlelo“ im to teda riadne. Rozospato som si sadla a chtiac nechtiac som si musela vypočuť ich rozprávanie. A to som sa teda pobavila!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Trolejbus prechádzal okolo Prezidentského paláca na Hodžovom námestí, keď jeden chapec začal: „A tu býva prezident, to viem podľa tej zástavy!“ A po chvíľke: „Pozerajte, možno uvidíme kráľovnú!“ Všetci štyria se teda sústredene pozerali von oknom. „Ja som ju videl v televízii!!“ „A ja v novinách“, druhý na to. Stále uprene pozerali von. Na to prvý: „Ale vyzerá to, že teraz tuná neni. Ta kráľovná musí byť vnútri, tá kráľovná Alžbeta II.“  Na chvíľu sa teda ich pohľady nevenujú iba palácu, stále však pozorne sledujú vonkajší ruch a prekrikujú sa jeden cez druhého. Ja sa musím usmievať.     Keď trolejbus obišiel palác a my sme ho videli z druhej strany, jeden chlapec zahlásil: „Aha, veď tá brána je otvorená. Myslím, že som videl prezidenta.“ Jeho poznámka však ostáva bez povšimnutia, ostatní si bľabocú každý niečo iné. Skúša teda zaujať kamarátov inak: „ A moja učiteľka z prvej triedy bola v Prezidentskom paláci!“ Ten najvýrečnejší na to:“No to asi ťažko, to by musela byť kráľovná Alžbeta II.“ Ja sa stále škerím, nemôžem inak, keď ich tak počúvam.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako sme prechádzali smerom ku „Kollárku“ stihli okomentovať všetko, čo vonku zbadali. Policajné auto, novú budovu, húkačku. Zrazu ten jeden, najväčší „rozprávač“, poznamenal: „No to je teda super, ako môžu tie autá stáť na zákaze? Chalani, pozrite, tá značka znamená, že sa tu nemôže stáť a oni tu kľudne stoja. A čo, prídu policajti a dajú im pokutu?“ Pozriem von a ozaj, autá stáli ako chceli, na chodníkoch. Už sa neškerím, lebo chlapec trafil do čierneho. Už aj malé deti vedia, že je to priestupok. Škoda, že to „nevedia“ niektorí dospelí. Respektíve vedia, ale kašlú na to.

Po ďalšej chvíli s chlapcami v trolejbuse sa zase usmievam. Sú veľmi zlatí, živé deti, večne niečo komentujúce. Keď vystupujem, neusmievam sa, priam sa škerím. Mám rada týchto krpcov. Bystrých, hlučných, občas neposlušných, no úprimných a pripravených uštedriť dospelým, hocie nie náročky, nejakú tú lekciu.

Petra Barteková

Petra Barteková

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som doma v Bratislave, Ríme, aj Brne. Momentálne žijem v najjužnejšom zo spomenutých miest. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu